• 6 декабря 2019 12:56

    Torqeedo поставила для судна-мусоросборщика Waste Cleaner-66 электрический двигатель и аккумуляторную систему

    Sea Cleaner, дочерняя компания французской группы Efinor, 7-15 декабря 2019 года представит на Международной выставке водного транспорта яхт-клуба Nautic Boat Show выставочном центре Порт-де-Версаль свое судно Waste Cleaner-66. Оно названо «самым производительным в мире полностью электрическим рабочим судном-мусоросборщиком для очистки внутренних водных путей и портов».

    Как сообщает пресс-служба Torqeedo, поставщика электрических движительных систем из Германии для водного транспорта, судно оснащено двигателем Torqeedo Deep Blue номинальной мощностью 25 кВт с аккумуляторной батареей Deep Blue мощностью 40 кВт/ч, которая обеспечивает до восьми часов автономной работы при скорости очистки в два узла.

    Waste Cleaner-66 из алюминиевого корпуса длиной 6 м было построено на верфи Efinor в Пемполе (Бретань, Франция). Рабочий катер использует запатентованную Efinor технологию для сбора в воде до 700 кг твердых отходов и 1000 литров жидких отходов, включая разлившиеся нефтепродукты.

    Судно предназначено для эксплуатации на внутренних водных путях, в гаванях и прибрежных водах, включая причалы и труднодоступные места. Универсальная система позволяет собирать твердые и жидкие отходы как на месте, так и при движении носом или кормой. Данное судно удобно перевозить на прицепе по суше и быстро спускать на воду.

    По словам гендиректора Torqeedo Кристофа Баллина, конструкция Waste Cleaner-66 оказалась идеальной для того, чтобы сделать судно полностью электрическим.

    «Электродвигатель Deep Blue обеспечивает низкий крутящий момент и маневренность, необходимые для сбора мусора из воде, при этом не выделяя шума и выхлопных газов. Мы отмечаем значительный интерес к нашей электрической движительной системе от других операторов судов-мусоросборщиков по всему миру», - сказал представитель Torqeedo.

    Напомним, в прошлом году электрическими движителями производства Torqeedo был оборудован пропульсивный комплекс первого в Таиланде полностью электрического парома для пригородного сообщения

    Torqeedo (Штарнберг, Германия) – компания, созданная в 2005 году, в настоящее время поставляет для рынка быстроходных судов, водного транспорта электрические движительные системы. Компания разрабатывает и производит электрические и гибридные двигатели номинальной мощностью от 0,5 до 100 кВт для коммерческих и прогулочных судов. Torqeedo входит в группу компаний Deutz, одного из крупнейших независимых поставщиков дизельных и газовых двигателей.




2024 May 6

13:50 Goa shipyard holds the keel laying ceremony of the first new generation maritime patrol ship
13:20 Maersk says Red Sea disruption will cut capacity by 15-20% in Q2 2024
12:43 DP World acquires Laos dry port operator Savan Logistics
11:42 Seatrium secures FPSO topsides integration contract with MODEC
11:25 CMA CGM to strengthen and reshuffle its Africa lines - India Middle East Gulf services
10:46 Fortescue completes trials chassis and maneuverability testing of dual-fuelled ammonia-powered vessel in the Port of Singapore

2024 May 5

17:41 Visayas Container Terminal delivers enhanced productivity, efficiency to ICPC
15:07 Höegh LNG announces agreement to deploy FSRU Hoegh Galleon to Egypt
14:22 Metal Shark building 22 high-speed surface interceptor vessels for JDF
12:14 AAL's B-Class heavy lift ship named at a Chinese shipyard
10:04 DNV: April sees jump in methanol-fueled tanker orders

2024 May 4

15:17 Lomar takes bulker investment to $127 million inside a year
13:47 HD Hyundai, ABS to set standards for e-propulsion ships
12:08 Australian Govt selects BAE Systems and ASC to build sovereign nuclear powered submarines
10:51 Van Oord’s heavy lift installation vessel undergoes upgrade

2024 May 3

18:00 Holland America Line begins pilot test of renewable fuels on its flagship, Rotterdam
17:20 European Hydrogen Bank auction provides €720 million for renewable hydrogen production in Europe
17:06 GTT and PipeChina Innovation sign a License Agreement for the use of GTT membrane containment technology for onshore LNG storage
16:43 CMA CGM to launch M2X - Mexico Express Service connecting Far East to Mexico
16:31 Wartsila to supply the engines for a new Canadian Coast Guard Polar Icebreaker
15:58 The Port of Long Beach celebrates “Tri-gen” system for producing renewable hydrogen, electricity and water
15:06 Astrakhan region ports’ cargo volume in Q1, 2024 soars 78%
14:32 Valenciaport participates in a European project to promote the use of renewable energy for self-consumption in the port
13:50 Seatrade reaches settlement with Dutch Public Prosecution Service
13:15 Dennis Tetzlaff appointed Chief Operating Officer Fleet at Stena Line
12:40 ONE releases financial result for FY2023
12:20 IMO biofouling project to address biodiversity threat extended
11:30 Corvus Energy to supply ESS for the first net zero subsea construction vessel
11:10 Damen launches fully electric RSD-E Tug 2513 for Port of Antwerp-Bruges
10:30 Port of Rotterdam reduces CO2 emissions by 10% in 2023
10:02 HD KSOE wins $286mn order for four MGCs
10:00 Russian seaports in Q1, 2024: Infographics and Analytics
09:00 HD Hyundai Heavy secures contract to build LNG carrier duo

2024 May 2

18:07 World’s most environmentally friendly tug fleet delivered to HaiSea Marine
17:38 SOHAR Port and Freezone sings agreement with METCORE for Mass Flow Meter Implementation
17:23 Unifeeder launches China Gulf Express
16:59 Allseas receives T&I contract for Gennaker offshore wind farm
16:30 CMA CGM’s newest container vessel visited the HHLA TK Estonia terminal
15:46 DP World introduces new rail route from China to Turkey
14:32 Hybrid technology to optimise energy use and cut emissions for Matson Navigation Company’s new LNG-powered container ships
13:54 Bureau Veritas awards AiP for TotalEnergies’ Skipe V2 tool
13:24 Hapag-Lloyd launches first dry container tracking product “Live Position”
12:58 Europe’s ports have €80 billion investment needs for the next 10 years
12:15 MABUX: Bunker Outlook, Week 18, 2024
11:42 APSEZ FY24 net profit jumps 50%
11:19 Tristar Eships to manage its carbon footprint with Wartsila’s Decarbonisation Services
10:48 Topsoe awarded contract to support FEED study for new low-carbon ammonia plant in Louisiana, US
09:26 Maersk posts Q1 2024 results

2024 May 1

17:13 Matson picks Kongsberg Maritime's hybrid technology for its new LNG-powered container ships
16:22 All American Marine delivers hydrofoil-assisted tour vessel to Phillips Glaciers
15:24 Corvus Energy to supply ESS for the first Net Zero Subsea Construction Vessel
14:02 Stena Line taps Dennis Tetzlaff as Chief Operating Officer Fleet
12:31 APSEZ secures AAA Rating – India’s first private infrastructure developer with AAA
11:57 Unifeeder continues its expansion in Latin America
10:09 IMO's Legal Committee finalizes new guidelines on seafarer criminalization

2024 April 30

16:14 LR grants AiP to H2SITE’s AMMONIA to H2POWER technology
15:17 IRS partners with MARIN to enhance technical expertise in shipbuilding
13:42 Allseas T&I contract for Gennaker offshore wind farm
12:03 CSSC and QatarEnergy sign agreement for construction of 18 Q-Max class LNG carriers
10:13 First ship departs Baltimore through limited access channel

2024 April 29

17:42 Abu Dhabi leaps a staggering 10 places in 2024 LMC Report
16:19 Norwegian engine builder Bergen Engines joins FME MarTrans initiative
15:13 Hitachi, Chantiers de l’Atlantique to seal French offshore substation contract
14:53 Port of Greenock given vote of confidence with new Türkiye container service
14:09 Aker Solutions ASA:announces first quarter results 2024
13:37 Gasum Group's Q1 sales volumes rose 73% due to higher natural gas volumes
12:14 New Zealand cruise market on track for recovery
11:40 Vitol announces satisfaction of a condition precedent relating to the golden power proceeding
10:41 JERA Energy India begins operations as JERA’s base of operations in the country

2024 April 28

15:13 IACS publishes new recommendation for conducting commissioning testing of BWMS