• Home
  • Maritime industry news - PortNews
  • Jan De Nul приступила к монтажным работам на тайваньской морской ветроэлектростанции...
  • 10 июля 2020 08:55

    Jan De Nul приступила к монтажным работам на тайваньской морской ветроэлектростанции оператора TPC

    Завершена установка первых 12 крепежных свай и подключен первый передаточный кабель к береговой сети

    Jan De Nul Group завершила установку первых 12 крепежных свай и подключила первый передаточный кабель к береговой сети недалеко от Фаньюаня на западном побережье Тайваня. Морская ветроэлектростанция оператора «Тайваньская энергетическая компания» (TPC) Changhua состоит из 21 ветряной турбины мощностью 5,2 МВт на опорных основания каркасной конструкции, каждая из которых фиксируется на морском дне четырьмя крепежными сваями. На первом этапе Jan De Nul установит 44 таких крепежных свай для 11 опорных оснований, сообщила пресс-служба группы.

    В ближайшие недели с завода в Южной Корее на Тайвань будет отправлено еще 40 крепежных свай.

    В установке фундамента ветротурбин ветроэлектростанции Changhua (Чжанхуа) участвует зафрахтованное Jan De Nul у голландской компании Heerema Marine Contractors тяжелое крановое судно Aegir.

    Контракт на строительство морской ветряной электростанции Чжанхуа (Тайвань) был подписан с консорциумом Jan De Nul и Hitachi 30 апреля 2018 года. Контрактом, помимо установки фундаментов, предусматривается изготовление и монтаж всего оборудования, а также эксплуатацию и техническое обслуживание объекта в течение пяти лет.

    По словам подрядчиков, на графике и ходе работ сказалась пандемия COVID-19.

    Одновременно с работой судна Aegir судно Jan De Nul Willem de Vlamingh выполняет работы по прокладке подводного кабеля и вывода его на берег. Первая из четырех веток кабеля для передачи мощности была выведена и подключена к береговой распределительной системе.

    В связи с наличием прибрежной устричной фермы и важной транспортной полосы на пути подводных кабелей они должны быть зарыты на 21 м ниже уровня морского дна. Для этого Jan De Nul Group пробурила четыре трубы длиной 1 км с методом горизонтально-направленного бурения от морской электростанции до распределительного блока на берегу. Работы, связанные с береговым примыканием выполнялись с помощью двух траншейных экскаваторов серии Starfish, разработанных Jan De Nul и при поддержке тайваньской строительной компании Hung Hua Construction.

    Другой участник консорциума Hitachi Ltd. отвечает за производство, монтаж и другие работы, связанные с морскими ветряными турбинами с ротором. Особенностью конструкции является то, что фундаменты и ветротурбины рассчитаны на эксплуатацию в условиях сильного волнения на море и порывов ветра, а также при сейсмических нагрузках.

    Группа компаний Jan De Nul (головной офис Люксембург, Бельгия) основана в 1938 году. Компания находится в семейной собственности. Jan De Nul специализируется на строительстве и поддержании морской инфраструктуры по всему миру. Большая часть оборота группы (85%) приходится на дноуглубительные работы. Компания также выполняет контракты в рамках нефтегазовых шельфовых проектов, намыву искусственных территорий. Собственный флот группы состоит из 76 судов. Годовой оборот группы составляет 1,9 млрд евро.

    Группа участвовала в нескольких проектах морских ветропарков в Бельгии, Великобритании, Швеции, Дании, Финляндии и Германии. В прошлом году компания впервые получила контракт за пределами Европы: проектирование и монтаж ветротурбин в рамках второй очереди проекта ветропарков Чжанхуа и Формоза 1, первого проекта ветровых электростанций в Тайване. В 2016 году в Бельгии компания установила турбины для морского ветропарка Nobelwind с 50 турбинами мощностью по 3,3 МВт каждая. В 2019 году группа приступит к установке морского ветропарка Northwester 2 (23 турбины / 9,5 МВт).


2024 April 23

10:36 Thecla Bodewes Shipyards successfully launches 'Vertom Anette’ for Vertom Group
10:12 Carras Aquataurus becomes world’s first vessel to earn ABS Biofuel-1 notation

2024 April 22

18:10 Cosco Shipping and Shenzhen port partner for automobile exports
17:42 SBM Offshore signs a US$250 million short-term corporate facility
17:06 MSC Group, MSC Foundation and Mercy Ships to build a hospital ship
16:45 Port of Valencia container volumes up to 459,749 TEUs in March 2024
16:13 TotalEnergies launches the Marsa LNG project and deploys its multi-energy strategy in the Sultanate of Oman
15:24 ABS and DOE sign MOU to collaborate on clean energy development and maritime decarbonization research
14:51 MOL becomes first Japanese operator to commercially install onboard CO2 capture system
14:24 Wartsila receives contracts to supply cargo handling and fuel gas supply systems for three new VLECs
13:54 Yang Ming revamp Far East-East Coast of South America Service
13:24 Cunard officially welcomes new ship Queen Anne with ceremony at Fincantieri shipyard
12:01 Value Maritime and MOL sign contract to supply an Exhaust Gas Cleaning System for an LR1 Product Tanker
11:43 Diamond Line enhances its NET2 service
11:24 Kotug International selected EST-Floattech for the containerized battery system for world’s first fully electric pusherboat
10:51 Torqeedo to integrate ocean plastics into its pioneering products

2024 April 21

15:07 Steerprop selected to supply main propulsion and tunnel thrusters for CCG's multi-purpose vessels program
13:51 First of its kind TRAktor V3900-DF launched at Uzmar Shipyard
12:37 ABS and DOE sign MOU to collaborate on clean energy development and maritime decarbonization research
11:25 SCHOTTEL to equip four new compact Damen ASD tugs with SRP 270 RudderPropellers
09:57 Hanwha Ocean expands offshore construction presence

2024 April 20

15:02 European ports contend with slow economic growth, geopolitical impact
13:43 AD Ports Group signs strategic agreement with ADNOC distribution for marine lubricants supply
12:17 Stena Bulk completes sale of Stena Blue Sky
10:05 Newbuild ocean tug bolsters growing LNG bunker fleet

2024 April 19

18:02 CMA CGM to strengthen and reshuffle its SEAS1 & SEAS2 services connecting Asia and East Coast South America
17:25 OOCL upgrades Transpacific Latin Atlantic 1/ 2 (TLA1/ 2) service
16:45 The world's two largest hydrogen ships are to be built in Norway
16:15 KEYS Azalea completes first ship-to-ship LNG bunkering in Western Japan
15:40 Port Houston surpasses 1mln TEU mark in Q1 2024
15:29 World's first ammonia dual-fuel Aframaxes to be developed by MISC
14:55 Port of Rotterdam total cargo throughput up 2.0% to 3.3 million TEUs in Q1 2024
14:06 DNV awards certificates for Fortescue’s dual-fuelled ammonia-powered vessel
13:44 Imoto Lines and Marindows launch next-generation zero-emission container ship project
12:41 The Port of Los Angeles and the Port of Long Beach complete a comprehensive Green and Digital Shipping Corridor study
12:20 Ulsan Port Authority signs MOU with Pacific Environment to decarbonize shipping ports in Singapore
11:50 Cavotec signs USD 5 million shore power order with global shipping company
11:22 Rio Tinto selects Alfa Laval OceanGlide fluidic air lubrication with a focus on advancing efficient shipping and reducing emissions
10:45 Steerprop selected to supply main propulsion and tunnel thrusters for Canadian Coast Guard multi-purpose vessels program
10:14 ST Engineering AirX and Bureau Veritas sign cooperation agreement to advance Wing-in-Ground technology
09:38 Solar panels at the Port of Valencia will generate 22% of the energy it consumes

2024 April 18

18:02 DEME wins cable installation contracts from Prysmian for IJmuiden Ver Alpha and Nederwiek 1 offshore grid systems
17:31 RINA awarded contract for Carnival Cruise Line 4th and 5th Excel-class ships
17:18 Cepsa and Evos join up for green methanol storage in Spain and the Netherlands
16:48 ClassNK commences joint research project with JAXA on material compatibility evaluation methods for liquefied oxygen
16:24 Panama Canal announces new measures regarding number of transits and maximum draft
15:50 Kongsberg Maritime secures contract to supply propeller systems to Damen Naval for four Anti-Submarine Warfare frigates
15:24 LR to class Torghatten Nord’s hydrogen-powered ferry duo for Arctic sailings
14:04 CMA CGM sells part of the foreign activities of Bolloré Logistics to the Balguerie Group
13:40 Methanol Institute and SEA-LNG unite against EU trade barriers to biomethane and biomethanol fuels
13:23 DP World launches a new Air Tracking feature to its SeaRates platform
12:31 Port of Los Angeles container volume increases 19% to 743,417 TEU in March 2024
12:16 MABUX: Bunker Outlook, Week 16, 2024
12:11 Coastal Sustainability Alliance boosts development and adoption of maritime biofuel in Singapore
11:43 Ocean Network Express launches reduced emissions shipping service
11:23 Wartsila cargo handling and fuel gas supply systems selected for three new Very Large Ethane Gas Carriers
10:45 Singapore plans production of biofuel blends up to B50 in grade
10:25 Maritime and Port Authority of Singapore and International Energy Agency сollaborate on maritime energy transition

2024 April 17

18:03 Australia and Singapore partner in a $20 million initiative to help reduce emissions in the maritime sector
17:38 EPS strengthens green collaboration with MPA with six Singapore-registered ammonia dual-fuel newbuilds
17:03 HD Hyundai, Scottish firms to cooperate on offshore wind power
16:16 Hanwha Ocean wins 176.4 bln-won order for 1 LPG carrier
15:46 Maritime Book and Claim System advances pilot study to support first movers in zero-emissions shipping
15:00 Port of Antwerp-Bruges cargo volumes up 2.4% to 70.4 million tonnes in Q1 2023
14:47 DOF Rederi AS sells PSV Skandi Gamma
14:24 PIL, CCS partner on alternative fuels and onboard carbon capture and storage
13:44 Total volume of bunker fuel sales at the port of Fujairah increases by 25.2% to 700,918 m3 in March 2023
12:11 Eureka Shipping announces construction of new cement carrier for Great Lakes trade
11:32 MOL to adopt new system to increase capacity and improve operational efficiency of car carriers
11:12 GTT receives an order for the tank design of eight new LNG carriers